Wat is acne?

Acne vulgaris is de medische term voor puistjes. Kortweg wordt het ook wel acne genoemd. Acne is één van de bekendste huidproblemen. Poriën van de huid zijn dan verstopt met bacteriën, talg en vetzuren. Op de huid ontstaan talloze puistjes en bultjes. Bij zeer ernstige vormen kunnen er ook cysten en littekens ontstaan. Acne komt voornamelijk voor in het gezicht. Dit is wat de aandoening nog vervelender maakt. Maar ook de borst en rug zijn plekken waar acne kan ontstaan. De huidtherapeuten van Sya Skin Clinic behandelen alle vormen van acne en acnelittekens. Er bestaat geen standaard behandeling voor acne omdat het een complexe huidaandoening is. Samen met u stellen wij een persoonlijke op maat gemaakte behandelplan.

Behandelingen bij Acne

Hydrafacial

Met Hydrafacial wordt uw huid diep gereinigd en geëxfolieerd om verstopte poriën, dode huidcellen en onzuiverheden te verwijderen. Vervolgens wordt er een mix van antioxidanten en hyaluronzuur ingebracht om uw huid te hydrateren en te voeden. Het resultaat is een stralende, gezonde huid die er jonger en steviger uitziet. Voor meer informatie over deze behandeling, raadpleeg deze pagina.

Microneedling

Bij microneedling worden microkanaaltjes in de huid gemaakt. Hiervoor worden zeer kleine naaldjes gebruikt. Het lichaam zal vervolgens nieuwe cellen aanmaken voor een egale teint van de huid. Meer informatie over de microneedling behandeling vindt u op deze pagina.

Medische peeling

Met een peeling behandeling kunnen oppervlakkige en dieper gelegen pigmentvlekken goed behandeld worden. Met medische peeling worden er bepaalde zuren op de huid aangebracht. De huid zal als resultaat gaan exfoliëren en pigmentcellen worden afgebroken en afgeremd waardoor de vlekken zullen verminderen. Wilt u meer weten over deze behandeling, lees het op deze pagina na.

Before & After

Wat zijn de oorzaken van acne?

Bij het ontstaan van acne spelen verschillende factoren een rol en kunnen externe factoren acne verergeren of triggeren. Meestal ontstaat het in de pubertijd wanneer het lichaam allerlei veranderingen ondergaat onder invloed van hormonen. De talgklieren in het gezicht, op de borst en de rug kunnen groter worden en de talg (vet) neemt toe, dit zorgt voor een ophoping en de poriën raken zo verstopt. Verdikking van de bovenste huidlaag en toename van p. Acne’s bacterie zorgen voor een ontsteking. Het resultaat hiervan is acne ofwel ontstoken verstopte poriën. Het ontstaan of verergeringen kan beïnvloed worden door genetische factoren, hormonale verandering (menstruatie, anticonceptie of zwangerschap) en stress. Verder kan acne ook ontstaan door uitwendige factoren, zoals druk en wrijvingen op de huid, het gebruik van bepaalde geneesmiddelen of het gebruik van stoffen of ingrediënten die een verstopping van de talgklier veroorzaken. Denk hierbij aan verkeerde cosmetica of producten op oliebasis.

Acne behandeling dermatoloog De één heeft er nauwelijks last van en bij de ander is acne een huidaandoening waarbij psychische problemen komen kijken. Gelukkig is een acne behandeling bij een huidtherapeut een oplossing voor iedereen die ervan af probeert te komen. Een acne behandeling bij een huidtherapeut is mogelijk bij Sya Skin Clinic. Wij zijn een huidkliniek voor cosmetische en medische behandelingen.Ook voor een acne behandeling kunt u bij ons terecht. Onze acne behandeling wordt met veel zorgen aandacht voor u uitgevoerd. Bij ons staat kwaliteit en veiligheid namelijk voorop. Onze professionals maken uitsluitend gebruik van de meest geavanceerde merken en apparatuur dat er op de markt is. Zo weet u zeker dat u in goede handen bent voor uw acne behandeling bij onze huidtherapeut. Natuurlijk zijn ook al onze huidtherapeuten gediplomeerd en lid van de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten (NVH). Heeft u vragen over de acne behandeling of over één van onze andere behandelingen? Neem dan gerust. contact met ons op. Wij staan voor u klaar met een eerlijk en deskundig advies.

Hormonale acne behandeling Hormonale acne is een veelvoorkomend verschijnsel bij pubers en jongeren onder de 25 jaar. Een hormonale acne behandeling kan daarbij helpen. Hormonale acne ontstaat door drie verschillende hormonen: testosteron, oestrogeen en progesteron. Hormonale acne is een huidaandoening waarbij je last hebt van mee-eters, bultjes, puistjes en onderhuidse ontstekingen. Dit wordt veroorzaakt door verschillende hormonen. Hormonen stimuleren namelijk de talgproductie in de talgklieren, het gevolg van te veel talgklieren is dat er talgkieren verstopt kunnen raken. Hormonale acne komt veel voor in de puberteit maar daarnaast ook bij de menstruatiecyclus, zwangerschap, overgang, stress of genetische factoren. Vaak komt het voor in het gezicht, de rug of borst. De best passende behandeling verschilt per persoon.

Bij Sya Skin Clinic bieden wij een therapie tegen hormonale acne aan. Met deze behandelingen kunnen wij onze cliënten op een persoonlijke en effectieve manier behandelen. Wilt u graag meer weten over onze hormonale acne behandelingen? We vertellen u er graag alles over! Heeft nu al vragen? Dan kunt u ook contact met ons opnemen via de website.

Behandelingen voor hormonale acne Bij Sya Skin Clinic bieden wij verschillende behandelingen voor hormonale acne. Bij ons staat kwaliteit en veiligheid centraal. Onze missie is het verlenen van een passende huidbehandeling waarbij het gevoel van vertrouwen centraal staat. Acne is een complexe huidaandoening en het is dan ook ons doel om de voor u best bijpassende behandeling te vinden. Onze behandelingen voor hormonale acne zijn: een dieptereiniging, medische peeling en een acnelan kuur. Een dieptereiniging is een behandeling voor hormonale acne behandeling waarbij mee-eters, onzuiverheden en puistjes op een hygiënische en effectieve manier worden verwijderd om zo te voorkomen dat de acne wordt verergerd. Een medische peeling gaat iets verder dan dat. Een medische peeling is een gezichtsbehandeling waarbij een vloeistof op basis van zuren wordt toegepast om te exfoliëren. Hierdoor wordt het vernieuwingsproces van de huid gestimuleerd. Naast hormonale acne kan zo’n medische peeling ook worden ingezet voor pigmentvlekken, littekens, huidveroudering en huidverslapping, vergrote poriën en een droge huid. Een acnelan kuur is een hormonale acne behandeling voor ernstige vormen van acne. Deze behandeling werkt antibacterieel, ontstekingsremmend, talg reducerend en verminderd de roodheid. Vaak zijn er tijdens een acnelan kuur meerdere behandelingen nodig met intervallen van zo’n twee tot drie weken. Tijdens deze behandeling wordt eerst de huid goed gereinigd en daarna een Acnelan masker aangebracht. Wanneer deze is ingetrokken wordt deze geneutraliseerd. De hersteltijd van deze behandeling is wat langer en de huid kan er wat rood uitzien. Wij willen graag samen met u kijken naar de voor u juiste behandeling zodat we uw hormonale acne kunnen aanpakken. Ons doel is om u zelfverzekerd in uw eigen huid te laten voelen.

Een behandeling door een dermatoloog bij Sya Skin Clinic

Hoe gaat een acne behandeling door huidtherapeut bij ons in zijn werk? Wij starten met een intakegesprek. Graag nemen wij eerst rustig alles met u door. Een behandeling door een huidtherapeut kan namelijk veel vragen oproepen. Tijdens deze intake zal er ook een huidanalyse uitgevoerd worden. Wij nemen uitgebreid met u door wat de acne behandeling precies inhoudt. Ook krijgt u de kans om alle vragen waar u nog mee zit te stellen. Zijn al uw vragen beantwoord en wilt u graag bij Sya Skin Clinic uw acne laten behandelen? Natuurlijk kunt u hier nog even rustig over nadenken. Als u een beslissing heeft genomen en uw behandeling door onze gediplomeerde professionals wilt starten, dan gaan we samen een behandelplan opstellen. Dit behandelplan wordt helemaal persoonlijk en op maat naar uw zorgvraag samengesteld. Alle stappen, maar ook de voorwaarden, zetten wij in het behandelplan. Zo weet u exact waar u aan toe bent.

Get your best skin, at SYA SKIN CLINIC